Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/10301
Название: The role of using the lexical games in english language teaching
Авторы: Hertsovska, Nataliia
Герцовська, Наталія Олексіївна
Antalovtsy, Victoria
Ключевые слова: Lexical game
English lesson
learning outcomes
Bloom’s taxonomy
Дата публикации: 2023
Издательство: МДУ
Краткий осмотр (реферат): Educational games can be used for learning at all levels of education, from kindergarten to higher education. Thus, the article aims at defining the role of using lexical games in English language teaching. The use of the game during a foreign language contributes to involuntary memorization of language material and the formation of strong oral communication skills; it contains units of monologic and dialogic speech necessary for learning. In order to improve the usage of various lexical games for better learning outcomes it has been suggested to structuralize those games according to the Bloom’s taxonomy. Lexical games have been correlated according to six levels of the taxonomy, which has proved the fact that knowledge is the necessary precondition for putting the skills and abilities obtained into practice.
Описание: Hertsovska N. The role of using the lexical games in english language teaching / Hertsovska Nataliia, Antalovtsy Victoria // Міжнародний науковий журнал «ОСВІТА І НАУКА». - Випуск 2(35), 2023. - С. 148-154
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/10301
Располагается в коллекциях:Статті

Файлы этого ресурса:
Файл РазмерФормат 
THE_ROLE.pdf820.59 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.