Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/11490
Назва: | Сучасні підходи до підготовки висококваліфікованих фахівців у сфері логопедії й інклюзії: досвід країн ЄС |
Автори: | Кас'яненко, Оксана Миколаївна Губарь, Ольга Григорівна Герасименко, Юлія Андріївна |
Ключові слова: | учні з особливими освітніми потребами профіль інклюзивного вчителя інклюзивна компетентність диференційований підхід індивідуальний підхід педагогіка партнерства |
Дата публікації: | 2024 |
Короткий огляд (реферат): | У статті розкрито сучасні підходи до підготовки майбутніх фахівців у сфері логопедії й інклюзії. Основну увагу акцентовано на вивченні досвіду європейських країн. Доведено, що від підготовки майбутніх фахівців до роботи в умовах інклюзії залежить якість інклюзивного навчання здобувачів освіти з особливим освітніми потребами. Інклюзивне навчання пояснюється як система, що забезпечує здобуття якісної освіти на всіх освітніх ланках усім дітям без обмежень. З’ясовано, що формування інклюзивної компетентності майбутніх педагогів потребує вдосконалення процесу організації професійної підготовки в закладах вищої освіти. Важливим шляхом формування інклюзивної компетентності є актуалізація й імплементація зарубіжного досвіду. В статті докладно описано профіль інклюзивного вчителя на основі аналізу нормативних документів ЄС і результатів наукових досліджень. Виснувано, що профіль охоплює: цінності й позитивне ставлення до інклюзивної освіти; педагогічну компетентність; здатність планувати індивідуальну програму кожного здобувача освіти; психологічну готовність; створення безпечного середовища для навчання; безперервний професійний розвиток вчителя. Розкрито, що підготовка висококваліфікованих інклюзивних фахівців у країнах ЄС відбувається за допомогою низки підходів, які визначають системну організацію освітнього процесу й особливості взаємодії всіх компонентів відповідно до навчальних і виховних цілей. З’ясовано, що сучасні підходи передбачають: диференційований підхід, індивідуальний підхід, педагогіку партнерства, проєктне навчання, інтеграцію інформаційно-комунікаційних технологій, корекційно-логопедичний супровід, навчання зі зважанням на культурні особливості. Дослідниками проаналізовано сутність й особливості реалізації сучасних підходів у вищій педагогічній освіті в країнах ЄС. Результати дослідження можна використати для розробки рекомендацій щодо вдосконалення педагогічних методик для підтримки учнів з особливими освітніми потребами в українських закладах освіти на основі досвіду європейських країн. |
Опис: | Кас'яненко О. М. Сучасні підходи до підготовки висококваліфікованих фахівців у сфері логопедії й інклюзії: досвід країн ЄС / О. М. Кас'яненко, О. Г. Губарь, Ю. А. Герасименко // Інклюзія і суспільство. - Випуск 1(6), 2024. - С. 18-26 |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/11490 |
Розташовується у зібраннях: | Статті |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Modern_ approaches_ to _the_ training _of_ highly_ qualified_ specialists.pdf | Сучасні підходи до підготовки висококваліфікованих фахівців у сфері логопедії й інклюзії: досвід країн ЄС | 845.04 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.