Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/11607
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorChekan, Oksana-
dc.contributor.authorЧекан, Оксана Іванівна-
dc.contributor.authorKasianenko, Oksana-
dc.contributor.authorКас'яненко, Оксана Миколаївна-
dc.contributor.authorBarna, Khrystyna-
dc.contributor.authorБарна, Христина Василівна-
dc.date.accessioned2024-08-09T07:01:47Z-
dc.date.available2024-08-09T07:01:47Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.urihttp://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/11607-
dc.descriptionOksana Chekan, Oksana Kasianenko, Khrystyna Barna Enhancing language development in autistic preschoolers through corrective interventions // REVIEW ARTICLE Published Online: June 12, 2024. С.1-7uk_UA
dc.description.abstractThe problem of autistic disorders in preschool children is considered to be one of the most relevant for modern preschool educational institutions, as speech activity serves as a basis for the process of knowledge acquisition and overall personality development. Timely identification of speech disorders, practical study of their characteristics and differentiation of autistic disorders are identified as the basis of the speech therapy work system. The study aims to analyse the functionality of corrective speech development in preschool children with autistic disorders. Several general scientific research methods were used to achieve the research goals, including analysis, synthesis, abstraction, induction and deduction, specification and formalisation, and comparisonПроблема аутичних розладів у дітей дошкільного віку вважається однією з найактуальніших для сучасності дошкільних навчальних закладів, оскільки мовленнєва діяльність є основою процесу засвоєння знань і в цілому розвиток особистості. Своєчасне виявлення мовленнєвих порушень, практичне вивчення їх характеристик і диференціація аутичних розладів визначена як основа системи логопедичної роботи. Дослідження спрямоване на аналіз функціональні можливості корекційного мовленнєвого розвитку дітей дошкільного віку з аутичними розладами. Кілька загальнонаук Для досягнення цілей дослідження використовувалися такі методи дослідження, як аналіз, синтез, абстракція, індукція та ін дедукція, специфікація та формалізація, а також порівняння.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.subjectautism spectrum disordersuk_UA
dc.subjectрозлади аутичного спектруuk_UA
dc.subjectspeech therapy practiceuk_UA
dc.subjectлогопедична практикаuk_UA
dc.subjectpeculiarities of the communication functionuk_UA
dc.subjectособливості комунікативної функціїuk_UA
dc.subjectspeech activityuk_UA
dc.subjectмовленнєва діяльністьuk_UA
dc.titleEnhancing language development in autistic preschoolers through corrective interventionsuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Enhancing_language.pdfEnhancing language development in autistic preschoolers through corrective interventions843.37 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.