Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/12941
Title: Історико-педагогічні контексти виховання поваги до природи в початкових школах Закарпаття ХХ ст.
Authors: Товтин, Христина
Keywords: початкова освіта
зміст освіти
виховання поваги до природи
екологічне виховання
Закарпаття
Issue Date: 2025
Publisher: МДУ: Мукачево
Abstract: Стаття присвячена дослідженню особливостей виховання в молодших школярів поваги до природи. З’ясовано, що екологічне виховання в початкових школах Закарпаття впродовж ХХ століття набувало різного змісту в залежності від історико-педагогічних трансформацій, що супроводжували освіту в періоди державно-територіального перепідпорядування краю (австро-угорського, чехословацького, радянського та періоду незалежної України). Виявлено, що в першій половині ХХ ст. виховання поваги до природи стало невід’ємною частиною морального виховання молодших школярів, усвідомлення залежності людського життя від природи. У радянський період здійснювалося переважно виховання в контексті споживацького ставлення людини до природи. Кінець ХХ ст. в українських початкових школах здійснюється перехід до формування в молодших школярів ціннісного ставлення до природи та усвідомлення необхідності її збереження.
URI: http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/12941
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Historical_and_pedagogical_contexts_of_nurturing_respect_for_nature_in_primary_schools_of_zakarpattia_in_the_20th_century.pdfІсторико-педагогічні контексти виховання поваги до природи в початкових школах Закарпаття ХХ ст.1.25 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.