Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/13092
Назва: Персоналізація навчання за допомогою інформаційних систем
Автори: Серденко, Т. В.
Рейс, Тиберій Тиберійович
Ключові слова: персоналізація навчання
інформаційні системи
адаптивні технології
освітня аналітика
індивідуальні освітні траєкторії
Дата публікації: 2025
Короткий огляд (реферат): У статті досліджено персоналізоване навчання як сучасний педагогічний підхід, що стає ключовим елемен том трансформації освіти в умовах цифровізації. Персоналізація розглядається як спосіб організації освітньо го процесу, який враховує індивідуальні особливості, потреби та рівень підготовки кожного здобувача освіти. Акцент зроблено на ролі інформаційних систем як технологічної основи для реалізації цього підходу. У роботі охарактеризовано основні типи інформаційних систем, що підтримують персоналізацію: системи управління навчанням (LMS), адаптивні освітні платформи, сервіси навчальної аналітики, інструменти штучного інте лекту, а також мобільні та хмарні рішення. Описано принципи побудови індивідуальних освітніх траєкторій, використання адаптивного контенту, автоматизованого зворотного зв’язку, аналітичних панелей і рекоменда ційних систем. Розглянуто як переваги впровадження персоналізованого навчання, так і пов’язані з цим викли ки. До переваг віднесено зростання мотивації студентів, підвищення ефективності засвоєння знань, розвиток автономності в навчанні. Серед викликів виокремлено технічні обмеження закладів освіти, необхідність під вищення цифрової грамотності викладачів, етичні питання використання персональних даних і ризики циф рової нерівності. Наведено приклади реалізації персоналізованих освітніх рішень на міжнародному рівні (Khan Academy, Coursera, EdX, Open Learning Initiative) та в Україні (платформа Human, розширення Moodle). Визна чено перспективи розвитку персоналізації у контексті впровадження інтелектуальних технологій, доповненої і віртуальної реальності, мікронавчання та побудови інтероперабельних освітніх екосистем. Стаття має нау ково-методичний характер і орієнтована на дослідників, викладачів та розробників цифрових освітніх рішень.
Опис: Серденко Т. В. Персоналізація навчання за допомогою інформаційних систем / Т. В. Серденко, Т. Т. Рейс // Інформаційні технології. Вісник ХНТУ. - № 2(93), Ч. 2, 2025 р. - С. 333-338
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/13092
Розташовується у зібраннях:Статті

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Серденко ХНТУ 2025_merged.pdfПерсоналізація навчання за допомогою інформаційних систем782.35 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.