Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/1895
Title: | Психологічно-емоційна стійкість вчителя як основа професійної компетентності |
Authors: | Щербан, Тетяна Дмитрівна |
Keywords: | синдром емоційного вигорання нервове напруження резистенція виснаження стереотип емоційної поведінки емоційна стійкість професійна компетентність |
Issue Date: | 2013 |
Abstract: | У ході дослідження емоційного вигорання уточнено зміст поняття синдрому емоційного вигорання. А саме, синдром емоційного вигорання – це процес поступового втрачання емоційної, пізнавальної та фізичної енергії, що виявляється в ознаках емоційного та інтелектуального виснаження, фізичної втоми, особистої відстороненості та зменшення почуття задоволення від виконаної роботи. Емоційне вигоряння – це динамічний процес і виникає поетапно, у повній відповідності з механізмом розвитку стресу, коли в наявності всі три фази стресу: нервове напруження, резистенція (опір) та виснаження. З’ясовано, що синдром емоційного вигорання розвивається в процесі професійної діяльності педагога у формі стереотипу емоційного поведінки, який проявляється в особливостях професійного спілкування. Результатами дослідження доведено, що емоційне вигорання детермінується комплексом факторів, які включають індивідуально-психологічні особливості педагога і специфічні особливості професійної діяльності емоційного характеру. Результати емпіричного дослідження дозволили виокремити якості особистості, які впливають на синдром емоційного вигорання: невротичність; спонтанна агресивність; депресивність; сором'язливість; емоційна лабільність. Результати емпіричного дослідження також дозволили констатувати схильність до синдрому емоційного вигорання вже на етапі навчання у ВНЗ. |
Description: | Щербан Т. Д. Психологічно-емоційна стійкість вчителя як основа професійної компетентності / Т. Д. Щербан // Психологія: реальність і перспективи. - 2013. - Вип. 2. - С. 185-189. |
URI: | http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/1895 |
Appears in Collections: | Статті |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
prp_2013_2_53.pdf | Психологічно-емоційна стійкість вчителя як основа професійної компетентності | 242.84 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.