Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/1895
Title: Психологічно-емоційна стійкість вчителя як основа професійної компетентності
Authors: Щербан, Тетяна Дмитрівна
Keywords: синдром емоційного вигорання
нервове напруження
резистенція
виснаження
стереотип емоційної поведінки
емоційна стійкість
професійна компетентність
Issue Date: 2013
Abstract: У ході дослідження емоційного вигорання уточнено зміст поняття синдрому емоційного вигорання. А саме, синдром емоційного вигорання – це процес поступового втрачання емоційної, пізнавальної та фізичної енергії, що виявляється в ознаках емоційного та інтелектуального виснаження, фізичної втоми, особистої відстороненості та зменшення почуття задоволення від виконаної роботи. Емоційне вигоряння – це динамічний процес і виникає поетапно, у повній відповідності з механізмом розвитку стресу, коли в наявності всі три фази стресу: нервове напруження, резистенція (опір) та виснаження. З’ясовано, що синдром емоційного вигорання розвивається в процесі професійної діяльності педагога у формі стереотипу емоційного поведінки, який проявляється в особливостях професійного спілкування. Результатами дослідження доведено, що емоційне вигорання детермінується комплексом факторів, які включають індивідуально-психологічні особливості педагога і специфічні особливості професійної діяльності емоційного характеру. Результати емпіричного дослідження дозволили виокремити якості особистості, які впливають на синдром емоційного вигорання: невротичність; спонтанна агресивність; депресивність; сором'язливість; емоційна лабільність. Результати емпіричного дослідження також дозволили констатувати схильність до синдрому емоційного вигорання вже на етапі навчання у ВНЗ.
Description: Щербан Т. Д. Психологічно-емоційна стійкість вчителя як основа професійної компетентності / Т. Д. Щербан // Психологія: реальність і перспективи. - 2013. - Вип. 2. - С. 185-189.
URI: http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/1895
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
prp_2013_2_53.pdfПсихологічно-емоційна стійкість вчителя як основа професійної компетентності242.84 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.