Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/7249
Название: | Психологічні особливості психологів у роботі з кризовими ситуаціями |
Авторы: | Щербан, Тетяна Дмитрівна |
Ключевые слова: | кризові ситуації світосприйняття емоційне переживання тривожність життєва стійкість адаптивні якості |
Дата публикации: | 2019 |
Краткий осмотр (реферат): | Анотація: значущою характеристикою сьогодення є збільшення кризових та травматичних ситуацій. Особистість не може самостійно справитися із зазначеними викликами життя. Людина потребує фахової допомоги від психологів. Отже, сьогодні актуальною є підготовка якісних психологів, здатних справлятися із сучасними викликами соціуму. мета дослідження - виокремити психологічні особливості психологів і майбутніх психологів, які сприяють ефективній роботі з кризовими ситуаціями. Вибірку дослідження розділено на дві групи: студентська (випускники психологи); "кризова" (волонтери руху підтримки військових та рацівники психоневрологічного інтернату). Дослідження, проведене у "кризовій" групі, продемонструє особливості, необхідні для роботи з психотравмою. Це послугує взірцем для майбутніх практикуючих психологів і дасть можливість ефективно організувати процес професійної підготовки у закладі вищої освіти. Емпіричне дослідження двох груп респондентів дало можливість виокремити якості, які притаманні досліджуваним. У досліджуваних кризової групи є значно вищим, ніж у студентській групі, прийняття ризику. Це доводить, що у людей, які часто мають справу з екзистенційними проблемами і зберігають інтерес до них, є вищою готовність діяти в умовах невизначеності результату, в умовах тривоги і труднощі. У них більшою є впевненість у тому, що все, що відбувається загалом, є корисним, оскільки приносить досвід. Такоє встановлено важливий факт про незалежність у досліджуваних кризової групи у прийнятті ризику від вікової характеристики. Відкритість новому й активність у важких ситуаціях, таким чином не завжди визначаються віком і браком досвіду. Досліджувані кризової групи демонструють загалом приблизно однаковий рівень вияву двох базових груп якостей (відчувати та знати), що свідчить про високу варіативність у підборі ними стратегій вибору адаптивної поведінки у процесі подолання життєвих негараздів. Це у свою чергу, забезпечує розвиток таких важливих якостей, як емпатійність, рефлективність тощо. Емпіричне дослідження, на підставі виокремлених психологічних властивостей респондентів студентської групи та групи "ризику", дало можливість спрогнозувати особливості роботи у таких групах: студентська група досліджуваних у зв'язку із ситуативними й особистісними чинниками характеризується ретравматизацією і потребує програми розвитку адаптивних якостей; кризова група досліджуваних унаслідок частої дії кризових чинників демонструє високий рівень життєстійкостію Однак психологічна допомога досліджуваній групі повинна надаватися якісно і кваліфіковано задля уникнення феномену "психологічного завмирання". Перспективою подальших одсліджень може стати розробка комплексної програми розвитку життєвого потенціалу особистості, яка активно може використовуватися психологічними службами різних організацій. |
Описание: | Щербан Т. Психологічні особливості психологів у роботі з кризовими ситуаціями / Т. Щербан // Збірник наукових праць Національної академії Державної прикордонної служби України. Серія: Психологічні науки. - Хмельницький, 2019. - №2(13). - С. 360-375 |
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): | http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/7249 |
Располагается в коллекциях: | Статті |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
Psychological_ features _of_ psychologists_ in_ dealing_ with _crisis _situations.pdf | Психологічні особливості психологів у роботі з кризовими ситуаціями | 5.8 MB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.