Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/7284
Назва: Підготовка майбутніх вихователів до оцінки сенсорно збагаченого середовища з використанням шкал ECERS
Автори: Попович, Оксана Михайлівна
Ключові слова: діти раннього віку
освітнє середовище
сенсорно збагачене середовище закладу дошкільної освіти
розвивальне предметно-просторове середовище
шкали ECERS
Дата публікації: 2020
Короткий огляд (реферат): Анотація: у статті розглядаються теоретичні аспекти питання особистісного розвитку дітей раннього віку, зокрема акцентується увага на тому, що однією з важливих умов особистісно-зорієнтованої освіти є сенсорно збагачене середовище - сукупність умов (у закладі, родині), яка максимально сприяє особистісному розвитку дітей у значущій для них діяльності. На основі аналізу наукових джерел представлено інтегральні критерії сенсорно збагаченого середовища для закладів дошкільної освіти: наявність осередків, що забезпечують ігрову, сенсорно-пізнавальну та дослідницьку діяльність малюків (дитяче експериментування з піском і водою, з іншими матеріалами); наявність осередків, що забезпечують рухову активність (крупну та дрібну моторику), участь у рухових іграх; забезпечення можливості проявів самостійності малюків у сенсорно-пізнавальній діяльності У дослідженні окреслено можливості використання шкал ECERS як універсального і дієвого методу оцінки якості середовища закладу дошкільної освіти або будь-якого центру дитячого розвитку, і запропонований алгоритм процесу проєктування сенсорно збагаченого середовища ЗДО: 1) аналіз соціокультурної ситуації ЗДО за параметрами "внутрішнє сенсорно збагачене середовище ЗДО", "сенсорно збагачене середовище прямої та непрямої дії", визначення сукупності проблем, що вимагають вирішення; 2) розробка еталонного варіанту педагогічного проєкту з умовною назвою "Створення сенсорно збагаченого середовища для малюків" і визначення на цій основі готовності майбутніх педагогів до нових зв'язків із зовнішнім середовищем (соціокультурним середовищем прямої дії і непрямої дії); 3) на основі сценаріїв вірогідності чи SWOT-аналізу: вибір оптимального прогнозування можливих шляхів розвитку та визначення можливих партнерів щодо створення сенсорно збагаченого середовища; 4) оцінка ресурсів створення сенсорно збагаченого середовища ЗДО і визначення умов, необхідних для їх поліпшення; доопрацювання й уточнення проєкту; 5) розробка програми заходів щодо реалізації мети і завдань проєкту сенсорно збагаченого середовища ЗДО на основі ціннісного самовизначення учасників-розробників проекту, в тому числі до ціннісних пріоритетів осіб, які ухвалюють рішення щодо ініціації проєкту; 6) розробка програми заходів щодо створення системи методичного супроводу діяльності майбутніх педагогів, які будуть працюють у групах дітей раннього віку. Аналіз основних особливостей зовнішнього і внутрішнього сенсорно збагаченого середовища, який здійснюватиметься на основі запропонованих параметрів шкали ECERS, дозволить визначити особливості, що зумовлюють можливості подальшого збагачення цього середовища.
Опис: Попович О. М. Підготовка майбутніх вихователів до оцінки сенсорно збагаченого середовища з використанням шкал ECERS / О. М. Попович // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах : збірник наукових праць. - Запоріжжя, 2020. - Випуск 70, Том 3. - С. 211-216
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/7284
Розташовується у зібраннях:Статті

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Preparing_ future_ educators_ to_ assess _the _sensory-enriched_ environment_ using _ECERS_ scales.pdfПідготовка майбутніх вихователів до оцінки сенсорно збагаченого середовища з використанням шкал ECERS1.17 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.