Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/7564
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Розман, Ірина Іллівна | - |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T08:31:20Z | - |
dc.date.available | 2020-12-10T08:31:20Z | - |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.identifier.uri | http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/7564 | - |
dc.description | Розман І.І. Становлення педагогічної бібліографії та біобібліографії в Україні / І.І. Розман // Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота». Випуск 1 (46) ’ 2020, С. 120-123 | en_US |
dc.description.abstract | Актуальність проблеми полягає у тому, що тільки наприкінці ХХ століття розпочалось відновлення із небуття безліч імен відомих і менш знаних педагогів, учених, освітян, які спричинилися до розвитку національної освіти і педагогічної думки. Це активізувало переосмислення їхніх ідей і творчої спадщини та вивчення велетенського пласту знань і досвіду з національно-орієнтованих позицій, на основі нових методологічних підходів. У зв’язку з цим виникає можливість до створення умов використання фактографічних, бібліографічних та біобібліографічних матеріалів, теоретико-методологічних положень для розвитку педагогічної біографістики. Мета статті полягає у аналізі становлення педагогічної бібліографії та біобібліографії в Україні. Методологічну основу дослідження становлять науково-теоретичні аспекти, компоненти, концепти, які визначають стратегію, логіку, інструменти його організації і проведення: поняття і категорії педагогіки, загальної біографістики, інших галузей знань, які забезпечують предметне вивчення і адекватне трактування життєвого шляху, творчого доробку, суспільної діяльності педагогічних персоналій. Проблема, яка висвітлена у статті, ставить питання використання комплексу загальнонаукових, історико-педагогічних, міждисциплінарних, спеціальних біографічних методів: аналіз і синтез, індукція і дедукція, абстрагування і конкретизація, ідеалізація і формалізація, узагальнення і порівняння. Як результат дослідження зазначено, що при формуванні різновидових матеріалів української педагогічної бібліографії і біобібліографії наприкінці ХХ – на початку ХХІ ст. використано структурно-типологічний, проблемно-хронологічний та інституційний підходи. Саме вони орієнтують нас на створення структури та історико-тематичний аналіз різних видів педагогічних видань, розвиток основних жарів педагогічної біобібліографічної інформації. Вони дають можливість з’ясувати роль наукових і громадських чинників у цьому процесі. | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.publisher | Ужгород | en_US |
dc.subject | бібліографія | en_US |
dc.subject | дослідження | en_US |
dc.subject | біобібліографія | en_US |
dc.subject | педагогічна біографістика | en_US |
dc.title | Становлення педагогічної бібліографії та біобібліографії в Україні | en_US |
dc.type | Article | en_US |
Appears in Collections: | Статті |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Formation_of_pedagogical_bibliography_and_biobibliography_in_Ukraine.pdf | Становлення педагогічної бібліографії та біобібліографії в Україні | 797.35 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.