Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/8210
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorTelychko, Natalia-
dc.contributor.authorТеличко, Наталія Вікторівна-
dc.date.accessioned2021-06-14T11:51:23Z-
dc.date.available2021-06-14T11:51:23Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.urihttp://localhost:8080/jspui/handle/123456789/8210-
dc.descriptionTelychko Natalia Formation of future philologists of English linguistic and sociocultural competence in reading by means of a poetic work / Natalia Telychko // Міжнародний науковий журнал "Освіта і наука" [Електронний ресурс] / голов. ред. : Щербан Т. Д.; заст. голов. ред. : Jerzy Piwowarski; Гоблик В. В. - Мукачево-Ченстохова : РВВ МДУ; Академія ім. Я. Длугоша, 2021. - №1(30). - С. 106-108uk_UA
dc.description.abstractThe article aimed to design a teaching framework of using English poetry as a tool of building linguosociocultural competence in reading in Philology majors and provide its implementation in the educational process in the third year of study at language departments. Through literature review and empirical research, a set of contextual and cognitive parameters that are useful to uncover the concept of English linguosociocultural competence in reading in Philology majors was defined. First of all, it covers lingual and extralingual knowledge, knowledge of cognams, interpretation strategies and linguosociocultural lexical receptive skills. The findings of the study support the idea that linguistic and extralinguistic characteristics of English poetry as a tool of building English linguosociocultural competence in reading are non-equivalent lexis and background vocabulary, metaphors, symbols and concepts; also, words which notify precedent phenomena that reflect subtext and factual, emotive, evaluative and conceptual information at the level of the word, expression and the whole textuk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherМукачево-Ченстохова : РВВ МДУuk_UA
dc.subjectlinguosociocultural competenceuk_UA
dc.subjectEnglish poetryuk_UA
dc.subjectsubsystem of exercises and tasksuk_UA
dc.subjecttext interpretationuk_UA
dc.subjecttypes of informationuk_UA
dc.subjectextralingual knowledgeuk_UA
dc.subjectteaching frameworkuk_UA
dc.subjectreflectionuk_UA
dc.subjectPhilology majorsuk_UA
dc.subjectлінгвосоціокультурна компетентністьuk_UA
dc.subjectнавчання читанняuk_UA
dc.subjectпоетичний твірuk_UA
dc.subjectгерменевтикаuk_UA
dc.subjectпідсистема вправ та завданьuk_UA
dc.subjectінтерпретація творуuk_UA
dc.subjectформування лексичних навичокuk_UA
dc.subjectорганізація навчанняuk_UA
dc.subjectмайбутні філологиuk_UA
dc.titleFormation of future philologists of English linguistic and sociocultural competence in reading by means of a poetic workuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Статті

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Formation_of_future_philologists_of_English_linguistic_and_sociocultural_competence_in_reading_by_means_of_a_poetic_work.pdfFormation of future philologists of English linguistic and sociocultural competence in reading by means of a poetic work1.46 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.