Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/8216
Title: | Науково-методологічні підходи дослідження педагогічної персоналії |
Authors: | Розман, Ірина Іллівна |
Keywords: | аксіологія антропологія герменевтика інтелектуальна-біографія історико-педагогічна наука науково-методологічний підхід педагогічна біографістика педагогічна персоналія синергетика феноменологія |
Issue Date: | 2021 |
Abstract: | У статті проаналізовано сутність та можливості використання науково-методологічних підходів у дослідженні педагогічних персоналій. Схарактеризовано сутність і зміст означених підходів згідно з поділом на дві основні умовні групи: «традиційні», які використовувалися в історико-педагогічних студіях у другій половині ХХ ст. (історичний і логічний; змістовий і формальний; особистісний і діяльнісний; кількісний і якісний; культурологічний і його різновиди та ін.) та «інноваційні», що почали активно застосовувати як науково-дослідницький інструмент з кінця 1990-х рр. (антропологічний, аксіологічний, феноменологічний, герменевтичний, інтелектуально-біографічний, парадигмальний, синергетичний та ін.). Показано особливості та труднощі визначення і використання науково-методологічних підходів як складової методологічного інструментарію дослідження педагогічних персоналій. Вони пов’язані з тим, що, по-перше, через багатошаровість методології педагогічної науки та суб’єктивні рефлексії та невисокий рівень методологічної культури авторів науково- методологічні підходи до вивчення персоналій нерідко трактуються спрощено, довільно. По- третє, у конкретно-біографічних студіях науковці оперують відносно вузьким колом методологічних підходів, що обмежує пізнавальні можливості та загальні результати досліджень. Окреслено шляхи та можливості раціонального й ефективного використання науково- методологічних підходів у дослідженні життєвого шляху і творчості педагогів і освітян минулого та сьогодення. Актуалізовано потребу розробки з позицій педагогічної біографістики інтелектуально-біографічного підходу, що знайшов реалізацію в рамках постмодерної течії інтелектуальної біографії. |
Description: | Розман І. І. Науково-методологічні підходи дослідження педагогічної персоналії / І. І Розман // Міжнародний науковий журнал «Університети і лідерство». - 1 (11), 2021. - С. 16-24 |
URI: | http://localhost:8080/jspui/handle/123456789/8216 |
Appears in Collections: | Статті |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Scientific_ and_ methodological_ approaches_ to _the_ study_ of _pedagogical _personality.pdf | Науково-методологічні підходи дослідження педагогічної персоналії | 769.16 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.