Bitte benutzen Sie diese Kennung, um auf die Ressource zu verweisen: http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/8216
Titel: Науково-методологічні підходи дослідження педагогічної персоналії
Autoren: Розман, Ірина Іллівна
Stichwörter: аксіологія
антропологія
герменевтика
інтелектуальна-біографія
історико-педагогічна наука
науково-методологічний підхід
педагогічна біографістика
педагогічна персоналія
синергетика
феноменологія
Erscheinungsdatum: 2021
Zusammenfassung: У статті проаналізовано сутність та можливості використання науково-методологічних підходів у дослідженні педагогічних персоналій. Схарактеризовано сутність і зміст означених підходів згідно з поділом на дві основні умовні групи: «традиційні», які використовувалися в історико-педагогічних студіях у другій половині ХХ ст. (історичний і логічний; змістовий і формальний; особистісний і діяльнісний; кількісний і якісний; культурологічний і його різновиди та ін.) та «інноваційні», що почали активно застосовувати як науково-дослідницький інструмент з кінця 1990-х рр. (антропологічний, аксіологічний, феноменологічний, герменевтичний, інтелектуально-біографічний, парадигмальний, синергетичний та ін.). Показано особливості та труднощі визначення і використання науково-методологічних підходів як складової методологічного інструментарію дослідження педагогічних персоналій. Вони пов’язані з тим, що, по-перше, через багатошаровість методології педагогічної науки та суб’єктивні рефлексії та невисокий рівень методологічної культури авторів науково- методологічні підходи до вивчення персоналій нерідко трактуються спрощено, довільно. По- третє, у конкретно-біографічних студіях науковці оперують відносно вузьким колом методологічних підходів, що обмежує пізнавальні можливості та загальні результати досліджень. Окреслено шляхи та можливості раціонального й ефективного використання науково- методологічних підходів у дослідженні життєвого шляху і творчості педагогів і освітян минулого та сьогодення. Актуалізовано потребу розробки з позицій педагогічної біографістики інтелектуально-біографічного підходу, що знайшов реалізацію в рамках постмодерної течії інтелектуальної біографії.
Beschreibung: Розман І. І. Науково-методологічні підходи дослідження педагогічної персоналії / І. І Розман // Міжнародний науковий журнал «Університети і лідерство». - 1 (11), 2021. - С. 16-24
URI: http://localhost:8080/jspui/handle/123456789/8216
Enthalten in den Sammlungen:Статті

Dateien zu dieser Ressource:
Datei Beschreibung GrößeFormat 
Scientific_ and_ methodological_ approaches_ to _the_ study_ of _pedagogical _personality.pdfНауково-методологічні підходи дослідження педагогічної персоналії769.16 kBAdobe PDFÖffnen/Anzeigen


Alle Ressourcen in diesem Repository sind urheberrechtlich geschützt, soweit nicht anderweitig angezeigt.