Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/8222
Title: | Науковi пiдходи до створення сприятливого iнклюзивного освітнього середовища в початковій школі |
Authors: | Атрощенко, Тетяна Олександрівна Бондар, Тамара Іванівна |
Keywords: | початкова школа молодші школярі середовище освітнє середовище інклюзивне освітнє середовище інклюзія інклюзивна освіта підхід |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Дрогобич: видавничий дім «Гельветика» |
Abstract: | У статті представлено наукові підходи до створення сприятливого інклюзивного середовища в початковій школі. Початкова школа як ланка загальної середньої освіти потребує посиленої уваги з боку фахівців, оскільки саме в початковій школі формують фундамент для всебічного розвитку особистості, забезпечують дітей основами знань і вмінь, що вможливлюють подальший ефективний розвиток. На такому тлі актуалізована проблема створення сприятливого інклюзивного середовища в початковій школі як важливої умови успішної освіти, виховання й розвитку молодших школярів. З огляду на динамічність феномена інклюзивної освіти, організація сприятливого інклюзивного середовища в початковій школі потребує докладного дослідження, тому мета розвідки – обґрунтування наукових підходів до створення сприятливого інклюзивного середовища в початковій школі. У статті схарактеризовано дефініції понять «середовище», «освітнє середовище», «підхід». Згідно з авторським трактуванням, «інклюзивне освітнє середовище» – вид освітнього середовища, що забезпечує всім суб’єктам освітнього процесу можливості для ефективного саморозвитку в умовах закладу освіти. Описано компоненти структури інклюзивного освітнього середовища. Для створення сприятливого інклюзивного середовища в початковій школі в основу покладено положення гуманістичного, особистісно орієнтованого, системного, аксіологічного, компетентнісного, культурологічного підходів, з’ясовано їх сутність. Семантика терміна «інклюзія» є динамічною, постійно еволюціонує під впливом зовнішніх і внутрішніх чинників, тому природа підходів до організації сприятливого інклюзивного середовища також перебуває в невпинному розвитку. |
Description: | Атрощенко Т. О. Науковi пiдходи до створення сприятливого iнклюзивного освітнього середовища в початковій школі / Т. О. Атрощенко, Т. Бондар // Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького дер- жавного педагогічного університету імені Івана Франка / [редактори-упорядники М. Пантюк, А. Душний, І. Зимомря]. – Дрогобич: Видавничий дім «Гельветика», 2021. – Вип. 36. Том 1. – С. 195-200 |
URI: | http://localhost:8080/jspui/handle/123456789/8222 |
Appears in Collections: | Статті |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
SCIENTIFIC_APPROACHES _TO_ CREATING _A_ FAVORABLE.pdf | Науковi пiдходи до створення сприятливого iнклюзивного освітнього середовища в початковій школі | 809.65 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.