Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/8606
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorМикуланинець, Леся Михайлівна-
dc.date.accessioned2021-09-17T07:51:37Z-
dc.date.available2021-09-17T07:51:37Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.urihttp://localhost:8080/jspui/handle/123456789/8606-
dc.descriptionМикуланинець, Л. Імплементація музичного портрета у камерній симфонії "ремінісценції" Віктора Теличка / Л. Микуланинець // Актуальні питання гуманітарних наук : міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. - Дрогобич : Видавничий дім "Гельветика", 2021. - Випуск 39. Том 2. - С. 53-58uk_UA
dc.description.abstractСучасна гуманітаристика актуалізує наукові розвідки, які вивчають здобутки творців крізь призму музичного портрета. Він виконує функцію носія характерних рис конкретних героїв, опосередковано відтворює образ самого автора мистецького зразка. Мета статті – розкрити особливості імплементації музичних портретів П. Милославського, І. Мартона, С. Хосроєвої, Д. Задора у камерній симфонії «Ремінісценції» В. Теличка. Методологія дослідження включає низку підходів: біографічний – для опанування фахових засад закарпатських діячів; культурологічний – усвідомлюючи взаємозв’язки між суспільними і духовними процесами Закарпаття; аналітичний – під час осмислення літератури з теми статті; теоретичний – підводячи підсумки праці. Наукова новизна – уперше експліковано камерну симфонію В. Теличка у дискурсі реалізації музичного портрета. Аналіз представлених «Ремінісценціями» «зображень» засвідчив про здатність виразити: особистісний світ майстрів, виявити їхні історичні, національні, культурні ознаки; переживання, викликані обставинами життя; діалог між минулим і сучасністю тощо. «Малюючи» музичні портрети, В. Теличко втілює ментальність і світогляд постатей: П. Милославський – митець-філософ, І. Мартон – трагічний мислитель, С. Хосроєва – узагальнений образ Жінки (Батьківщина, берегиня, мати, вчителька, подруга і т. д), Д. Задор – експресивний яскравий реформатор. Кожна картина, з одного боку, виявляє суб’єктивні прикмети індивідуумів, з іншого – інтерпретує різні боки професійної практики. Вдачі героїв можна ототожнити із сутнісними засадами закарпатської культури (поліетнічність, синтез різних фахових й етнічних традицій, колоритність, ліризм, динамізм, відкритість тощо). Таким чином, через опис персонажів «Ремінісценцій» Віктор Федорович виходить на рівень представлення специфіки професійного мистецтва краю другої половини ХХ ст.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherВидавничий дім «Гельветика»uk_UA
dc.subjectмузичний портретuk_UA
dc.subjectкамерна симфонія «Ремінісценції»uk_UA
dc.subjectпрофесійна музична культура Закарпаттяuk_UA
dc.subjectВ. Теличкоuk_UA
dc.subjectП. Милославськийuk_UA
dc.subjectІ. Мартонuk_UA
dc.subjectС. Хосроєваuk_UA
dc.subjectД. Задорuk_UA
dc.titleІмплементація музичного портрета у камерній симфонії "ремінісценції" Віктора Теличкаuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Implementation _of _a _musical_portrait_ in _the_ chamber_ symphony _reminiscence.pdfІмплементація музичного портрета у камерній симфонії "ремінісценції" Віктора Теличка1.41 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.