Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/8975
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЧоврій, Софія Юліївна-
dc.date.accessioned2022-05-17T16:37:53Z-
dc.date.available2022-05-17T16:37:53Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttp://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/8975-
dc.descriptionЧоврій С. Архівні джерела дослідження педагогічної освіти у Закарпатті (кінець ХVІІІ – 40-і роки ХХ століття) / С. Човрій // Актуальнi питання гуманiтарних наук. - Вип 49, том 2, 2022. - С. 222-229uk_UA
dc.description.abstractСтатті систематизовано архівні джерела, які містять важливу інформацію щодо становлення та розвитку педагогічної освіти у Закарпатті кінця ХVІІІ – 40-их років ХХ століття. Зазначено, що край впродовж досліджуваного періоду входив до складу ряду держав, зокрема Габсбурзької монархії (до 1804), Австрійської імперії (1804–1867), Австро-Угорської монархії (1867–1919), Чехословацької республіки (1919–1938), Угорщини (1939–1944), що зумовило реалізацію європейських освітніх моделей підготовки педагогічних фахівців. Мета статті – здійснити аналіз архівних джерел щодо вивчення проблеми становлення та розвитку педагогічної освіти у Закарпатті (кінець ХVІІІ – 40-і роки ХХ століття). У процесі дослідження проаналізовано фонди Державного архіву Закарпатської області, що знаходяться у м. Берегове та містять документально-фактологічні матеріали Угорського королівства і Австро-Угорщини, а також періоду Чехословацької Республіки і Угорщини, тобто дорадянського періоду. Проведений аналіз фондів Державного архіву Закарпатської області дає підстави виокремити такі групи документів: 1) нормативно-правові акти (закони, циркуляри, накази, розпорядження Міністерств та територіальних органів управління освітою в залежності від державно-територіального підпорядкування закарпатських земель у межах досліджуваного періоду тощо); 2) звітна інформація (статистичні дані про кількість здобувачів освіти, викладачів у закладах педагогічної освіти; відомості про успішність, поведінку і відвідування здобувачів освіти; екзаменаційні відомості; журнали обліку успішності здобувачів освіти, розклади занять тощо); 3) навчальні плани, освітні програми підготовки вчителів народних шкіл; 4) щорічні звіти директорів вчительських семінарій; 5) листування дирекції закладів педагогічної освіти з іншими установами; 6) протоколи засідань педагогічних конференцій, вчительських нарад, екзаменаційних комісій; 7) особові справи викладачів та слухачів учительських семінарій тощо. Їх вивчення дозволяє системно й ґрунтовно дослідити ґенезу педагогічної освіти у Закарпатті з урахуванням освітньої політики держав, до складу яких територіально входило Закарпаття кінця ХVІІІ – 40-их років ХХ століття.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.subjectпедагогічна освітаuk_UA
dc.subjectархівні джерелаuk_UA
dc.subjectЗакарпаттяuk_UA
dc.titleАрхівні джерела дослідження педагогічної освіти у Закарпатті (кінець ХVІІІ – 40-і роки ХХ століття)uk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ARCHIVE_ SOURCES_ OF_ RESEARCHING_ PEDAGOGICAL _EDUCATION.pdfАрхівні джерела дослідження педагогічної освіти у Закарпатті (кінець ХVІІІ – 40-і роки ХХ століття)813.47 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.